BHV Vlam
BRN Brandbeveiliging ehbo trainingen
BRN Brandbeveiliging bhv trainingen
Brandprotectie
BRN Brandbeveiliging blusmiddelen

Q&A met Fien | Instructeur EHBO & BHV

Fien

1. Wat is je naam en wat is je functie bij BRN Brandbeveiliging?
“Mijn naam is Fien Ruijgrok en ik ben Instructeur EHBO & BHV.”

2. Welke werkzaamheden horen bij jouw rol als Instructeur EHBO & BHV bij BRN Brandbeveiliging?
“Ik ga bij bedrijven langs om daar de trainingen te verzorgen. Denk hierbij aan EHBO voor volwassenen en of kinderen (reanimatie, verbandmiddelen, ziektebeelden en werken met LOTUS). Een LOTUS is een acteur die ziektebeelden of scenario’s kan naspelen.

Ook geef ik BHV-trainingen. Hierbij wordt dus naast EHBO ook een stukje brand en ontruimen meegenomen. Zo kijken wij specifiek naar het pand waar we op dat moment zijn. Welke voorzieningen omtrent brandveiligheid zijn er? Welke blussers zijn er aanwezig en welke afspraken zijn er gemaakt als er een pand ontruimd moet worden?”

3. Welke kwaliteiten heb je nodig om in jouw rol een sterke aanvulling te zijn voor het team?
“Flexibiliteit. Geen dag is hetzelfde en soms moet je op het moment dealen met bepaalde aanpassingen in programma’s of cursisten die met een verhaal komen dat best schokkend kan zijn (hier wordt dan meestal wel over doorgepraat wanneer de cursist dit wenst).

Inlevingsvermogen. Ik denk dat het heel belangrijk is om je in de cursist te kunnen verplaatsen. Wat ik heel erg belangrijk vind, is dat er uiteindelijk een leerzame dag heeft plaatsgevonden en ook de vragen die bij een bedrijf of cursist spelen, behandeld zijn.”

4. Waarom heb je voor BRN Brandbeveiliging gekozen als werkgever?
“We werken hier met een klein team waarbij iedereen echt als persoon bekeken wordt. Er hangt altijd een relaxte sfeer en er is veel ruimte voor eigen inbreng. Hierdoor werk ik een stuk aangenamer.”

5. Welke momenten sinds je aanstelling zijn je tot nu toe het meest bijgebleven en waarom?
“De momenten waarbij we met zijn allen heel hard hebben gewerkt om een bepaald doel goed af te ronden. Dit is af en toe pittig, maar wanneer een klant uiteindelijk tevreden is, geeft dat echt een goed gevoel. De inzet van al mijn collega’s vind ik altijd erg waardevol.”

6. Wat zijn voor jou de leukste werkdagen?
“Wanneer de klant tevreden is over een training en ik als instructeur een goede training heb gegeven. Dit gaat vaak samen met positieve inzet van cursisten en de beschikbare middelen.”

Bent u geïnteresseerd in onze diensten of heeft u vragen?